Mamma

Om jag hade varit en smart bloggare hade jag berättat om allt roligt som hände i helgen så att alla förstod vilken cool, rolig och crazy kille jag egentligen är, men det hade inte känts så ärligt. Jag får ju inte helt glömma bort att helgen var sjukt kul vissa stunder eller större delen av den var faktiskt rolig, iaf för stunden när jag var full och glad och världsbäst på allt... Så här i efterhand var det kanske fortfarande kul men allt annat än smart, när bakfylle ångesten håller i sig längre än fyllan så är det inte ok. Det känns inte heller ok att behöva stanna och stå blixtstilla* i lunchrummet, andas lugnt och stilla en sund som kändes som en evighet för att inte bryta ut i någon slags ångestattack. Nu har jag iaf börjat nyktratill så här 3-4dygn efteråt, men jag har inte kunnat sova normalt sen natten till i fredags därför bestämde jag mig för att skita i att hälsa våren välkommen och istället ta mig lite tid åt familjen för att sedan åka hem och bara chilla. Nu har jag alltså chillat och ska ta å krypa ner under täcket, jag tror det kan bli en bra natt, en natt utan att vakna minst en gång i timmen, och en natt utan att vakna i panik och undra om man legat å skrikit rak ut i luften eller om det bara var en dröm. Hursomhelst börjar jag bli mitt rätta "jag" nu och jag tror det beror på att jag har spenderat en del tid med familjen. Mamma och mina härliga syskon är bästa medicinen när man mår som man förstjänar lite för länge.

*Blixtstilla
När jag skrev ordet tänkte jag på att man sällan säger det så, att det mer låter som att man säger något i stil med blickstilla, när jag tänkte den tanken gick det upp för mig att det kanske heter blickstilla, jag menar finns det någon logik i att det skulle heta blixtstilla?. Tog tag i saken genom att googla de båda orden:
Blixtstilla=6350 resultat
Blickstilla=31200 resultat
Nu fick jag fundera på om det fanns minst 6350 personer som är lika korkade som mig eller om det kanske faktiskt är ett accepterat ord, fick lov att köra en stavningskontroll och då visade det sig att blixtstilla åkte igenom hur fint och prickfritt som helst... Sen kan man ju fundera på om ordet har uppkommit av just den anledningen att folk med samma intelligens som mig bara har hört fel och brukat det så pass mycket att det blivit accepterat?

Oj vad intressant det här blev då :-S  Imorn ska jag tråka ut er med ordet tanksprid...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0